Το πλοίο
έχει μήκος 31 μέτρα, πλάτος 15 και ύψος 6 μέτρα.
Ζυγίζει 95 τόνους
Το
κατάστρωμά του καλύπτεται από φωτοβολταϊκά πάνελ έκτασης 537 τ.μ.
Πλέει με
μέγιστη ταχύτητα 6,7 ν.μ./ώρα.
Η κατασκευή
του κόστισε 12,5 εκατομμύρια ευρώ.
Η ιδέα
Ηταν το
καλοκαίρι του 2004 όταν οι σπόροι μιας τρελής ιδέας άρχιζαν να βλασταίνουν στο
μυαλό ενός 39χρονου Ελβετού.
Ο Raphael
Domjan, ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός, ο οποίος παράλληλα είχε εκπαιδευτεί ως
πλήρωμα ασθενοφόρου, πιλότος αεριωθούμενου και ανεμοπλάνου και αρχηγός
ορειβασίας οραματίστηκε -εμπνευσμένος από τον Ιούλιο Βερν- να πραγματοποιήσει
τον γύρο του κόσμου με ένα πλοίο το οποίο θα κινούνταν αποκλειστικά με ηλιακή
ενέργεια.
Θα ήταν ένα
προηγμένο ταξίδι τόσο από οικολογικής όσο και από τεχνολογικής πλευράς, μια
απάντηση στην τεράστια κατανάλωση πετρελαίου και στα προβλήματα που αυτή
προκαλεί.
Οι δυο τους
ένωσαν την ενέργειά τους, τα κεφάλαια και τις ιδέες τους, βρήκαν υποστηρικτές,
επιστήμονες και χορηγούς και τελικά κατέληξαν στη δημιουργία του Turanor Planet
Solar, όντας πεπεισμένοι ότι ένα μηχανοκίνητο σκάφος που δεν χρησιμοποιεί
ορυκτό καύσιμο και είναι φιλικό προς το περιβάλλον μπορεί να έχει εμπορικό
μέλλον.
Το σκάφος Turanor ξεκίνησε το μακρινό του ταξίδι για τον γύρο του κόσμου τον Σεπτέμβριο του 2010, διέσχισε τρείς ωκεανούς ( Ατλαντικό, Ειρηνικό, Ινδικό) , περνώντας από το λιμάνι της Ζακύνθου στα τέλη Απριλίου του 2011 και το Μάιο του 2011 κατέπλευσε στον τελικό του προορισμό το λιμάνι του Μόντε Κάρλο.
ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ: της Κατερίνα Ροββά στην ιστοσελίδα,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου